حیات علمی و سلوکی عارف بالله مرحوم سید احمد کربلایی

عموم اولیاء الهی و شیعیان خالص امیرالمومنین علیه‌السلام به دلیل مقامات توحیدی فوق العاده و اتصال به چشمه‌های جوشان معرفت فهم عادی انسانی راه به شناخت کامل نداشته و از این رو تمامی عارفان حقیقی در این دنیا با غربتی خاص قرین می‌باشند.

مرحوم سید احمد کربلائی مبرّزترین شاگرد عرفانی و سلوکی مرحوم آخوند ملاحسینقلی همدانی و استاد عرفانی مرحوم سید علی آقای قاضی رضوان الله تعالی علیهما بوده اند. ایشان علاوه بر مقام بسیار بلند و عالی در مراتب تقوی و عبودیت، در علوم اسلامی نیز مجتهدی مسلّم بوده و بارها در معرض مرجعیّت تقلید در عصر خویش قرار گرفته بودند.

از آنجا که اثر جامعی برای شناخت مرحوم کربلائی و پیگیری زوایای مختلف حیات شخصی علمی و عرفانی ایشان در دسترس نبوده اقدام به تهیه ویژه نامه‌ای جهت بزرگداشت ایشان گردیده است که با دیدی کاربردی و رویکردی اجتهادی زندگی این عالم ربانی را به مخاطبان و مشتاقان راه قرب الهی بشناساند.

قابل ذکر است این فایل صوتی مربوط به سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ محمدحسن وکیلی در همایش بزرگداشت آن مرحوم در روز شنبه ۷ مرداد۱۳۹۶ مصادف با ۵ ذی‌القعده ، با موضوعیت حیات علمی و سلوکی آن مرحوم می باشد.

به روزرسانی نیاز است برای پخش فایل‌ها باید مرورگر خود را به نسخه جدید ارتقا داده یا به‌روز رسانه کنید. پلاگین فلش.