مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س)،فاطمیه ۱۳۹۸

موضوع: تجلی توحید در حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها

زمان: بهمن ماه – سال ۱۳۹۸

تعداد: ۴ جلسه

مکان: مشهد – موسسه جوانان آستان قدس رضوی

توحید تنها راه سعادت بشریت

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن وکیلی: رسیدن به حقیقت توحید، تنها راه بشریت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن وکیلی در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) که در موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد تصریح کردند: بزرگترین و مهمترین سوال بشریت از ابتدای تاریخ تا به امروز چیستی سعادت و غایت انسان است، که تنها یک پاسخ برای آن مفروض است و آن رسیدن به حقیقت توحید است.

ایشان با اشاره به آیه۱۱۰ سوره کهف تصریح کردند: خداوند در قرآن خطاب به پیامبراکرم(ص) می‎فرماید؛ به مردم بگو هر آنچه به من وحی شده است در یک کلام توحید است و می‎توان از این آیه چنین برداشت کرد هدف خلقت کلیه پیامبران و اولیای الهی یک کلمه است و ان رسیده به توحید است.

استاد وکیلی در ادامه تاکید کردند: اگر انسان‏ها در طول تاریخ توسط پیامبران و اولیای الهی تنها به توحید فراخوانده شده بودند و تمامی حالات و کارهای خود را براساس این مسئله جهت دهی می‏کردند، برای سعادت آنها کافی بود و این محقق نمی‏شود مگر انسان به حقیقت توحید دست یابد.

حجت الاسلام و المسلمین وکیلی فرمودند: برای رسیدن به حقیقت توحید باید از هرآنچه شرک برای خدا است دوری بجوییم چنانچه امام سجاد علیه السلام در در دعایی می فرمایند؛ خداوندا ما را با توحیدخالص پاک کن و ما را از بندگان برگزیده خودت قرار بده.

ایشان با بیان این مطلب که موضوع بحث ما تجلی توحید در زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها است تاکید کردند: گر ما قرار است به توحید حقیقی دست پیدا کنیم توحیدی که نجات بشریت و سعادت بشریت در اوست ، آن توحیدی است که نهایت سعادت است نهایت لذت معرفت و آرامش و نهایت سکینه است، آن توحید یعنی این که معتقد باشیم در همه کمالات و خوبی ها خداوند عالم  تک است یعنی خدا را در خالقیت خدا خلاصه نکنیم و این مسئله در زندگی را در قلب خود جای دهیمو هیچکس را در قلب شریک خدا قرار ندهیم آن وقت پاک و طاهر میشویم به لذت و آرامش نهایی خواهیم رسید.

ایشان تصریح کردند: باید حقیقت توحید را بهتر بشناسیم، قلب پاک قلبی است که که غیر خدا را در خود جای ندهد تعلق و دلبستگی به غیر خدا نداشته باشد یعنی در عالم هستی هر خیر و رحمتی را فقط از خدا بداند این حقیقتش یعنی اینکه به هیچ چیزی غیر از خدا تعلق نداشته باشیم یعنی حالمان اینطور باشد که اگر خدا در زندگیمان هست، بقیه چیزها می خواهد باشد یا نباشد، بودو نبود همه هست‏های امروز زندگی برایمان مهم نباشد.

حجت الاسلام وکیلی در ادامه فرمودند: این چنین انسانی در خلوت خود، خویش را آیینه‎ای می‎داند در برابر وجود خورشیدی خداوند که هر چه دارد از تبلور وجودی خداست، عزت، آبرو، مال، علم و حتی حیات خود را از او می‌داند و خود را غیر فقیری بی چیزی تصور نمی‎کند و باور دارد که سرتاسر وجودش همچون آیینه است و هیچ چیز از خود ندارد.

به روزرسانی نیاز است برای پخش فایل‌ها باید مرورگر خود را به نسخه جدید ارتقا داده یا به‌روز رسانه کنید. پلاگین فلش.